English

کیمیاران: تولید کننده افزودنی های پلیمری (استابیلایزرهای پی وی سی و روان کننده ها)

عضویت ورود به سایت

ورود به سایت

  • پست الکترونیک
  • رمزعبور
در کیمیاران ثبت نام نکرده اید؟ عضویت در سایت

تاثیر کویید 19 بر صنعت پلاستیک جهانی- نتایج نظرسنجی

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ تاثیر کویید 19 بر صنعت پلاستیک جهانی- نتایج نظرسنجی

 

کویید 19 به اقتصاد جهانی به شدت آسیب زده است. یک سرشماری که توسط AMI انجام شده، آسیب‌های وارد شده به صنعت پلاستیک را بررسی می‌کند و چشم اندازی از بازگشت بازار ترسیم می‌نماید.

بدون شک صنعت پلاستیک جهانی از آسیب‌های کویید 19 مبرا نبوده بطوری که 60 درصد از کسب و کارهای این حوزه در شش ماهه ابتدایی امسال کاهش فعالیت 10% یا بیشتر را تجربه کرده اند. این در حالیست که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد اغلب فعالین صنعت پلاستیک این خوش بینی را دارند که تا انتهای سال 2021 وضعیت کسب و کارشان به قبل از کرونا بازگردد.

همانطور که پیش بینی می‌شد، این نظرسنجی نشان می‌دهد تاثیر کرونا بر صنعت پلاستیک ناگهانی و شدید بوده است. 40 درصد از فعالین پلاستیک در شش ماهه اول، شاهد افت 20 درصد یا بیشتر در فعالیت خود بوده اند. داده ها نشان می‌دهد، تولیدکنند‌های رزین و مستربچ سازها بیشترین آسیب را دیده‌اند، احتمالا به این خاطر که تولیدکننده های محصول نهایی این فرصت را یافته اند تا از ذخیره انبار خود استفاده کنند. شرکتهای فعال در صنعت خودروسازی و حمل و نقل نیز به شدت آسیب دیده اند بطوریکه 91 درصد آنها رشد منفی داشته اند.

اینها در حالیست که 14 درصد پاسخ دهنده ها گفته‌اند هیچ آسیبی ندیده اند و 14 درصد دیگر نیز گفته اند فعالیت آنها نسبت به حد انتظار بهبود یافته است. شرکتهای فعال در زمینه بسته بندی مواد غذایی بیشترین رشد را داشته اند. رشد میانگین این صنعت در شش ماهه اول 10% بوده است.

از نظر چالشهایی که این همه گیر به صنعت پلاستیک وارد کرده ،بزرگترین چالش با اختلاف کاهش تقاضاست که 66 درصد از پاسخ دهنده ها به آن رای داده اند. چالش‌های دیگر عبارتند از دورکاری نیروها (49% پاسخ دهنده ها)، اقدامات پیش گیرانه (44%)، مشکلات لوجستیکی (31%) و کمبود مواد (28%) بوده است.

با توجه به این چالش‌ها، قابل پیش بینی است ظرفیت تولید شرکتها تحت تاثیر قرار گرفته است. تقریبا نیمی از پاسخ دهنده ها گفته‌اند تولید کاهش یافته است و این درحالیست که 8% افزایش تولید را گزارش کرده اند. 40% پاسخ دهنده ها گفته اند، سرمایه گذاری آنها در کسب و کار شدیدا کاهش پیدا کرده است. همه این ها در حالیست که توسعه محصولات جدید و فعالیت های بازاریابی فروش از نظر پاسخ دهنده ها در دوران همه گیری تغییر محسوسی نداشته است.

در زمینه پاسخ به چالشهای ایجاد شده توسط کویید 19، تمرکز اکثر شرکتها روی شناسایی بازارهای جدید بوده است (این مورد توسط 49 درصد پاسخ دهنده ها به عنوان اولویت معرفی شده است.). مذاکره مجدد قراردادهای تامین‌کننده ها (23%) و کاهش قیمتهای فروش (22%)، شناسایی مواد و ترکیبات آلترناتیو (20%)، و همکاری بیشتر با تولید کننده های داخلی (19%) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. پاسخ های دیگر عبارتند از کاهش آموزش نیروها (16%)، ساده سازی خطوط تولید محصول (15%) و تمدید برنامه نگهداری تجهیزات (14%).

 

 

 

در شش ماهه اول سال 2020، نسبت به مدت مشابه سال گذشته فعالیت شما چه تغییری داشته است؟

اگر چه صنعت پلاستیک به سختی ازین همه گیری آسیب دیده اما فعالین این صنعت نسبت به آینده خوشبین هستند. بیش 30 درصد نسبت به بهبود شرایط تا انتهای امسال خوشبین هستند که این مساله با در نظر گرفتن پاسخ های خنثی به 70 درصد می‌رسد. این در حالیست که 52 درصد فعالین نسبت به بهبود شرایط تا انتهای 2021، خوشبین هستند.

در حوزه اقدامات راهبردی، کسب و کارهای پلاستیک برنامه دارند در 2 سال آینده، خود را به شرایط قبل از کویید 19 بازگردانند. به همین دلیل اکثر فعالین گفته اند آنها فعالیت خود را در حوزه تحقیق و توسعه (88%)، بازاریابی و فروش (89%) و توسعه محصولات جدید (99%) حفظ یا بیشتر خواهند کرد. کشف بازارهای جدید نیز در اولویت بعدی برنامه های آنهاست.

 این تحقیق توسط AMI و از طریق نظرسنجی از 306 شرکت فعال پلاستیکی در جولای 2020 انجام شده است. پاسخ دهنده ها در 5 قاره توزیع شده اند (57% اروپا، 21% آمریکای شمالی، 15% آسیا). از نظر جایگاه آنها در صنعت پلاستیک، 27% تولید کننده محصول نهایی، 16% تامین کننده رزین، 15% تامین کننده ماشین الات، 12% تولیدکننده افزودنی و 12% کامپاندسازها. مصرف کننده های محصول نهایی 3 درصد و بازیافت کننده ها 4 درصد شرکت کننده ها را شامل می‌‌شوند. از نظر حوزه فعالیت، 21% شرکت کننده ها در زمینه بسته بندی نرم مواد غذایی، 13% در صنعت خودروسازی و حمل و نقل، 12% ساخت و ساز، 8% بسته بندی سخت مواد غذایی و 5% تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی هستند. سایر صنایع هم 7 درصد را تشکیل می‌دهند.

 

 

در 2 سال آینده شرکت شما روی چه صنعتی به صورت راهبردی تمرکز خواهد کرد؟

 

ترجمه از کیمیاران

 


 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر